Дорога молоде, для Вашої уваги подаємо порядок та перелік документів необхідних для укладання таїнства Подружжя.
Для того, щоб отримати Св. Тайну Подружжя у нашому храмі необхідно сповнити наступні вимоги:
2) взяти участь в дошлюбних катехезах,
3) принести:
- Свідоцтво про Хрещення з парафії, де були охрешені, видане в останніх місяцях перед шлюбом,
- Паспорт і ксерокопію Паспорта (сторінки 1 і 2 та 10 і 11, де засвідчується місце прописки та цивільний стан особи),
- Ксерокопію цивільного Свідоцтва про одруження. Якщо на момент канонічно-душпастирської розмови наречені не мають свідоцтва про цивільне одруження, то вони повинні представити ксерокопію документу протягом тижня від дня отримання церковного шлюбу.
- Особисті дані свідків,
- Якщо наречені проживають в інших парафіях: посвідку про виголошення оповідей, посвідку про пройдення курсу дошлюбних катехез, анкету з проведення канонічно-душпастирської розмови, Благословення на уділення таїнства подружжя для парафії Пресвятої Трійці в Заболотові (від настоятеля католицької парафії проживання одного з наречених).
4) таїнство подружжя у римо-католицькому обряді уділяється лише при умові, що один з наречених являється римо-католиком. (Якщо є католиком східного обряду, необхідні є додаткові документи, про які скаже настоятель парафії. Якщо хтось є охрещений не в Католицькій Церкві, але довгі роки бере участь в житті католицької парафії, може тоді просити про "приєднання до повної єдності з Католицькою Церквою" і цим способом стати офіційно католиком.)
Обряди таїнства подружжя
День шлюбу для молодої пари є великою подією і часто відчувається велике хвилювання, розгубленість, коли вони знаходяться перед вівтарем. Зпітнілі, відмахуються від підбігаючих до них батьків (особливо мам), які хочуть їм ще щось поправити, додати і підказати, стоять перед священиком і не знають, що робити. Спробуємо зараз “ознайомитись” з обрядом таїнства подружжя і зрозуміти його символіку.
В римо-католицькій Церкві самі наречені уділяють собі таїнство подружжя. Свою вільну і свідому згоду вони дають перед Церквою, яка має в цьому свого свідка – священика або диякона. В особі священика сам Христос благословить і підтверджує їхній зв’язок. Крім священика свідками свого подружжя молоді обирають ще двох людей.
Подружжя, як говорить Церковний закон, має укладатись в парафії, в якій хоча б один з наречених живе постійно або тимчасово та щомісячно перебуває (кан. 1115). Латинська Церква заохочує укладати подружжя під час Євхаристії. Доброю справою є підкріпити свою згоду на взаємне віддання себе, власного життя, єднаючись з Христовою Жертвою, що відбувається в часі Євхаристії. Наречені повинні підготуватися до таїнства подружжя, приступивши до таїнства покути. Треба також заохотити до цього своїх близьких та гостей.
Символіка таїнства подружжя
1. Білизна одягу і фати нереченої і відповідне вбрання нареченого, прикрашене букетом, означають дівочу незайманість, з якою повинні обоє приступати до шлюбу, а також чистоту їхнього шляхетного наміру і вільність душі від гріхів. Підкреслюю слово “повинні”, бо дуже забавною є ситуація, коли до вівтаря підходить вагітна наречена з животом і довгою білою фатою – ознакою незайманості.
2. Урочисте введення молодих до церкви, до вівтаря означає, що:
вони хочуть перед Богом, одвічною Любов’ю, укласти свій зв’язок;
обоє, як Божі діти, будуть передавати собі взаємні права на себе;
подружнє життя вважають тою дорогою, якою разом, виконуючи релігійні обов’язки, будуть йти до Бога.
3. Подання один одному руки під час присяги означає взаємне віддання один одному і створення нерозривної спільноти подружнього життя.
4. Зав’язування рук білою стулою священиком означає:
що подружня любов, у якій собі присягають, повинна бути чистою, святою і тривалою;
що між ними з’являється нерозривний подружній зв’язок;
що Церква від імені самого Ісуса Христа запечатує їхню добровільну подружню умову і замінює її від цієї миті на обов’язок сумління.
5. Подружня присяга є зовнішнім знаком Таїнства, яке відбувається цієї миті; складаючи присягу, молоді зобов’язуються перед Богом, священиком, свідками і цілою спільнотою вірних, що будуть вести спільне подружнє життя до самої смерті.
6. Шлюбні обручки, які один одному одягають, мають їм нагадувати в подальшому житті про обов’язок взаємної любові і вірності.
7. Благословіння означає гарантію, що Бог бере молоде подружжя у свою особливу опіку, а через Таїнство Подружжя буде їм уділяти благодаті і силу для виконання щоденних обов’язків.
Подружня присяга
Найважливішим обрядом в цілій літургії таїнства подружжя є момент складання подружньої присяги, бо тоді взаємно уділяється Таїнство Подружжя.
Отже, наречені урочисто, перед всією спільнотою, з поданими один одному руками, які перев’язані стулою, дивлячись в очі, промовляють слова присяги:
Я Н., * БЕРУ ТЕБЕ Н., * ЗА ЖІНКУ (ЧОЛОВІКА) І ПРИСЯГАЮСЬ ТОБІ В ЛЮБОВІ, * ВІРНОСТІ І ПОДРУЖНІЙ ПОВАЗІ, * А ТАКОЖ, ЩО НЕ ПОКИНУ ТЕБЕ АЖ ДО СМЕРТІ. * ХАЙ ДОПОМОЖЕ МЕНІ В ЦЬОМУ ГОСПОДЬ, * ВСЕМОГУТНІЙ БОГ, У ТРІЙЦІ ЄДИНИЙ, * І ВСІ СВЯТІ.
Потім священик урочисто підтверджує укладання подружжя словами:
Що Бог поєднав, людина нехай не розлучає. Шлюб, укладений вами, я авторитетом, Католицької Церкви, потверджую і благословляю в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Всі присутні відповідають: Амінь.
Сам обряд вінчання може відбуватися, як на Сході та і на Заході, під час, або поза Літургією. Щоправда, Латинська церква після ІІ Ватиканського собору в основному притримується звичаю уділяти шлюб підчас св. Меси, а в Східних церквах, навпаки, прижився звичай творити його поза Службою Божою. Звідси і само чинопослідування обряду має певні відмінності.
Отже, структура шлюбу у Римо-католицькій церкві тепер має наступний вигляд. Розпочинається звичайна Меса з кількома читаннями, а сам шлюб відбувається зразу по Літургії Слова, тобто після читання Євангелії і проповіді. Тоді є наступні частини:
1. запитання про згоду сторін вступити у християнське Подружжя, відповідь на яке кожен з наречених повинен дати індивідуально,
2. слово наречених (присяга),
3. благословення перстенів,
4. підтвердження Тайни зі сторони провідника богослужіння,
5. благословення молодих,
6. молитвенні прохання.
Після того йде продовження Меси, а саме — Причастя молодят під двома видами хліба і вина.
Звертаючись до чинопослідування обряду Подружжя у Православній традиції можна побачити як елементи подібності до Латинського, так і певні відмінності.
Структура шлюбу, що уділяється поза Літургією у Візантійському обряді включає в себе дві основні частини аналогічні з тими, які є у Латинському: заручини і вінчання. У обох традиціях першопочатково вони відбувалися в різний час, інколи навіть встановлювали конкретні терміни між ними. Та з часом заручини і вінчання повністю поєдналися, і навіть у деяких сучасних Требниках не згадується заручин, хоча цей обряд там присутній.
Вершиною обряду заручин є звичай накладання перстенів. Тут між Римо-католицькою і Православною традицією існує відмінність у тому, що на Сході священик сам накладає нареченим перстені, а на Заході цей ритуал виконують вони самі навзаєм, говорячи слова: „прийми цей перстень, як знак моєї любові і вірності. В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа”.
Зустрівши наречених у притворі, відчитавши молитву та наклавши перстені, під спів „Блаженні всі, що бояться Господа…” священик візантійського обряду вирушає із ними до тетраподу. Тут запитавши їхньої згоди на вінчання і отримавши її від них, він читає дві молитви після яких слідує подружня присяга на Святому Євангелії. Наступає кульмінаційний момент таїнства Подружжя по Візантійському обряді — накладання вінців; із словами „Господи Боже наш, славою і честю вінчай їх” сказаними тричі, пресвітер звершує цю св. Тайну. „У Східній Церкві зовнішнім виявом церковного завершеного подружжя — це коронація (вінчання)”.
Звичаю накладати вінці не існує у сучасному обряді подружжя Римо-католицької церкви, він притаманний лише для Східного обряду і є його особливістю.
Отримавши вінці, а разом із ними і свічки в руки, молодята, як і всі інші присутні у храмі, слухають Апостол і Євангеліє про перше чудо Ісуса Христа на весіллі у Кані Галилейській. Ці Євангеліє і Апостол, які читаються на шлюбі є незмінними в будь-який час, як у Східній, так і у Західній церкві. І хоча читання святого Євангелія у Римо-католицькій традиції має у своїй суті подружню тематику, та все ж по чину воно належить не до подружжя, а до Літургії. Після Євангелії священик молиться ще кілька молитов, і тоді у Православній церкві відбувається обряд спільної чаші і обходу кругом престолу. Правдоподібно, що цей обряд є дуже давній і походить з перших століть християнства, де він першопочатково був нічим іншим, як причастям молодих, але в процесі історії перетворився в одну із рубрик тайни Подружжя.
У Латинській церкві після ІІ Ватиканського собору, який „поставив собі за завдання обновити чинопослідування подружжя”, завдяки звершенню цього сакраменту в рамках Літургії, молода пара має можливість прийняти Причастя одразу по цьому священнодійстві. Звідси стає зрозумілим і те, що обряд спільної чаші, обхід навколо тетраподу і спів тропарів „Ісає ликуй” та „Святії мученики” відсутній у західному чині шлюбу. Українська греко-католицька церква хоча і зберігає у своєму обряді спів цих тропарів, проте не практикує обряду спільної чаші і обходу кругом престолу. Вірогідніше всього це сталося під певними історичними та літургійними впливами Римо-католицької церкви. Завершальною фазою в уділенні Таїнства Подружжя в УГКЦ та деяких православних церквах є „Чин введення в церкву вперше одруженої”, який священики чинять відразу після шлюбу, хоча він би мав існувати самостійно, і то після визначеного часу, наприклад семи днів.
На закінчення ж чину Подружжя, Латинський обряд має особливий звичай „знаку миру”, під час якого всі присутні підходять до молодої пари і вітають її у приватному порядку.
Підсумовуючи огляд чинопослідування обряду Подружжя у Візантійській і Римо-католицькій традиціях, бачимо деякі спільні моменти у їх сакраментології (злиття заручин і шлюбу, подружня присяга, читання незмінного Євангелія), та у переважній більшості підхід до цього Таїнства і його рубрики у кожній церкві суттєво відмінні від іншої (відсутність вінців у Латинському обряді, спосіб одівання перстенів, обряд спільної чаші, служитель Таїнства подружжя). Все це, було зумовлено різними культурно-історичними обставинами, але все ж таки фундаментальний зміст цього Таїнства, богословське трактування і визнання його правосильності притаманне для обох традицій і є знаком єдності Христової Церкви у її різномаїтті.
о. Михайло ЗАБАНДЖАЛА
Обряди таїнства подружжя
День шлюбу для молодої пари є великою подією і часто відчувається велике хвилювання, розгубленість, коли вони знаходяться перед вівтарем. Зпітнілі, відмахуються від підбігаючих до них батьків (особливо мам), які хочуть їм ще щось поправити, додати і підказати, стоять перед священиком і не знають, що робити. Спробуємо зараз “ознайомитись” з обрядом таїнства подружжя і зрозуміти його символіку.
В римо-католицькій Церкві самі наречені уділяють собі таїнство подружжя. Свою вільну і свідому згоду вони дають перед Церквою, яка має в цьому свого свідка – священика або диякона. В особі священика сам Христос благословить і підтверджує їхній зв’язок. Крім священика свідками свого подружжя молоді обирають ще двох людей.
Подружжя, як говорить Церковний закон, має укладатись в парафії, в якій хоча б один з наречених живе постійно або тимчасово та щомісячно перебуває (кан. 1115). Латинська Церква заохочує укладати подружжя під час Євхаристії. Доброю справою є підкріпити свою згоду на взаємне віддання себе, власного життя, єднаючись з Христовою Жертвою, що відбувається в часі Євхаристії. Наречені повинні підготуватися до таїнства подружжя, приступивши до таїнства покути. Треба також заохотити до цього своїх близьких та гостей.
Символіка таїнства подружжя
1. Білизна одягу і фати нереченої і відповідне вбрання нареченого, прикрашене букетом, означають дівочу незайманість, з якою повинні обоє приступати до шлюбу, а також чистоту їхнього шляхетного наміру і вільність душі від гріхів. Підкреслюю слово “повинні”, бо дуже забавною є ситуація, коли до вівтаря підходить вагітна наречена з животом і довгою білою фатою – ознакою незайманості.
2. Урочисте введення молодих до церкви, до вівтаря означає, що:
вони хочуть перед Богом, одвічною Любов’ю, укласти свій зв’язок;
обоє, як Божі діти, будуть передавати собі взаємні права на себе;
подружнє життя вважають тою дорогою, якою разом, виконуючи релігійні обов’язки, будуть йти до Бога.
3. Подання один одному руки під час присяги означає взаємне віддання один одному і створення нерозривної спільноти подружнього життя.
4. Зав’язування рук білою стулою священиком означає:
що подружня любов, у якій собі присягають, повинна бути чистою, святою і тривалою;
що між ними з’являється нерозривний подружній зв’язок;
що Церква від імені самого Ісуса Христа запечатує їхню добровільну подружню умову і замінює її від цієї миті на обов’язок сумління.
5. Подружня присяга є зовнішнім знаком Таїнства, яке відбувається цієї миті; складаючи присягу, молоді зобов’язуються перед Богом, священиком, свідками і цілою спільнотою вірних, що будуть вести спільне подружнє життя до самої смерті.
6. Шлюбні обручки, які один одному одягають, мають їм нагадувати в подальшому житті про обов’язок взаємної любові і вірності.
7. Благословіння означає гарантію, що Бог бере молоде подружжя у свою особливу опіку, а через Таїнство Подружжя буде їм уділяти благодаті і силу для виконання щоденних обов’язків.
Подружня присяга
Найважливішим обрядом в цілій літургії таїнства подружжя є момент складання подружньої присяги, бо тоді взаємно уділяється Таїнство Подружжя.
Отже, наречені урочисто, перед всією спільнотою, з поданими один одному руками, які перев’язані стулою, дивлячись в очі, промовляють слова присяги:
Я Н., * БЕРУ ТЕБЕ Н., * ЗА ЖІНКУ (ЧОЛОВІКА) І ПРИСЯГАЮСЬ ТОБІ В ЛЮБОВІ, * ВІРНОСТІ І ПОДРУЖНІЙ ПОВАЗІ, * А ТАКОЖ, ЩО НЕ ПОКИНУ ТЕБЕ АЖ ДО СМЕРТІ. * ХАЙ ДОПОМОЖЕ МЕНІ В ЦЬОМУ ГОСПОДЬ, * ВСЕМОГУТНІЙ БОГ, У ТРІЙЦІ ЄДИНИЙ, * І ВСІ СВЯТІ.
Потім священик урочисто підтверджує укладання подружжя словами:
Що Бог поєднав, людина нехай не розлучає. Шлюб, укладений вами, я авторитетом, Католицької Церкви, потверджую і благословляю в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Всі присутні відповідають: Амінь.
ПОРІВНЯННЯ ОБРЯДУ ПОДРУЖЖЯ У СХІДНІЙ І ЗАХІДНІЙ ЦЕРКВІ
Порівнюючи обряд Подружжя Східної і Західної традицій християнства, попри їх спільне усвідомлення його як святого Таїнства, неможливо упустити з виду сам спосіб його розуміння, що сформувався завдяки різним історичним, географічним та богословським чинникам. Найпершою та найбільшою відмінністю у розумінні сутності Подружжя є особа його служителя. Східна церква вважає служителем цієї св. Тайни священика, „який підносить природній шлюб — що склався по добровільній згоді наречених — до гідності таїнства”. Західна ж церква бачить служителями Подружжя самих наречених, які творять це Таїнство завдяки взаємній любові один до одного.Сам обряд вінчання може відбуватися, як на Сході та і на Заході, під час, або поза Літургією. Щоправда, Латинська церква після ІІ Ватиканського собору в основному притримується звичаю уділяти шлюб підчас св. Меси, а в Східних церквах, навпаки, прижився звичай творити його поза Службою Божою. Звідси і само чинопослідування обряду має певні відмінності.
Отже, структура шлюбу у Римо-католицькій церкві тепер має наступний вигляд. Розпочинається звичайна Меса з кількома читаннями, а сам шлюб відбувається зразу по Літургії Слова, тобто після читання Євангелії і проповіді. Тоді є наступні частини:
1. запитання про згоду сторін вступити у християнське Подружжя, відповідь на яке кожен з наречених повинен дати індивідуально,
2. слово наречених (присяга),
3. благословення перстенів,
4. підтвердження Тайни зі сторони провідника богослужіння,
5. благословення молодих,
6. молитвенні прохання.
Після того йде продовження Меси, а саме — Причастя молодят під двома видами хліба і вина.
Звертаючись до чинопослідування обряду Подружжя у Православній традиції можна побачити як елементи подібності до Латинського, так і певні відмінності.
Структура шлюбу, що уділяється поза Літургією у Візантійському обряді включає в себе дві основні частини аналогічні з тими, які є у Латинському: заручини і вінчання. У обох традиціях першопочатково вони відбувалися в різний час, інколи навіть встановлювали конкретні терміни між ними. Та з часом заручини і вінчання повністю поєдналися, і навіть у деяких сучасних Требниках не згадується заручин, хоча цей обряд там присутній.
Вершиною обряду заручин є звичай накладання перстенів. Тут між Римо-католицькою і Православною традицією існує відмінність у тому, що на Сході священик сам накладає нареченим перстені, а на Заході цей ритуал виконують вони самі навзаєм, говорячи слова: „прийми цей перстень, як знак моєї любові і вірності. В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа”.
Зустрівши наречених у притворі, відчитавши молитву та наклавши перстені, під спів „Блаженні всі, що бояться Господа…” священик візантійського обряду вирушає із ними до тетраподу. Тут запитавши їхньої згоди на вінчання і отримавши її від них, він читає дві молитви після яких слідує подружня присяга на Святому Євангелії. Наступає кульмінаційний момент таїнства Подружжя по Візантійському обряді — накладання вінців; із словами „Господи Боже наш, славою і честю вінчай їх” сказаними тричі, пресвітер звершує цю св. Тайну. „У Східній Церкві зовнішнім виявом церковного завершеного подружжя — це коронація (вінчання)”.
Звичаю накладати вінці не існує у сучасному обряді подружжя Римо-католицької церкви, він притаманний лише для Східного обряду і є його особливістю.
Отримавши вінці, а разом із ними і свічки в руки, молодята, як і всі інші присутні у храмі, слухають Апостол і Євангеліє про перше чудо Ісуса Христа на весіллі у Кані Галилейській. Ці Євангеліє і Апостол, які читаються на шлюбі є незмінними в будь-який час, як у Східній, так і у Західній церкві. І хоча читання святого Євангелія у Римо-католицькій традиції має у своїй суті подружню тематику, та все ж по чину воно належить не до подружжя, а до Літургії. Після Євангелії священик молиться ще кілька молитов, і тоді у Православній церкві відбувається обряд спільної чаші і обходу кругом престолу. Правдоподібно, що цей обряд є дуже давній і походить з перших століть християнства, де він першопочатково був нічим іншим, як причастям молодих, але в процесі історії перетворився в одну із рубрик тайни Подружжя.
У Латинській церкві після ІІ Ватиканського собору, який „поставив собі за завдання обновити чинопослідування подружжя”, завдяки звершенню цього сакраменту в рамках Літургії, молода пара має можливість прийняти Причастя одразу по цьому священнодійстві. Звідси стає зрозумілим і те, що обряд спільної чаші, обхід навколо тетраподу і спів тропарів „Ісає ликуй” та „Святії мученики” відсутній у західному чині шлюбу. Українська греко-католицька церква хоча і зберігає у своєму обряді спів цих тропарів, проте не практикує обряду спільної чаші і обходу кругом престолу. Вірогідніше всього це сталося під певними історичними та літургійними впливами Римо-католицької церкви. Завершальною фазою в уділенні Таїнства Подружжя в УГКЦ та деяких православних церквах є „Чин введення в церкву вперше одруженої”, який священики чинять відразу після шлюбу, хоча він би мав існувати самостійно, і то після визначеного часу, наприклад семи днів.
На закінчення ж чину Подружжя, Латинський обряд має особливий звичай „знаку миру”, під час якого всі присутні підходять до молодої пари і вітають її у приватному порядку.
Підсумовуючи огляд чинопослідування обряду Подружжя у Візантійській і Римо-католицькій традиціях, бачимо деякі спільні моменти у їх сакраментології (злиття заручин і шлюбу, подружня присяга, читання незмінного Євангелія), та у переважній більшості підхід до цього Таїнства і його рубрики у кожній церкві суттєво відмінні від іншої (відсутність вінців у Латинському обряді, спосіб одівання перстенів, обряд спільної чаші, служитель Таїнства подружжя). Все це, було зумовлено різними культурно-історичними обставинами, але все ж таки фундаментальний зміст цього Таїнства, богословське трактування і визнання його правосильності притаманне для обох традицій і є знаком єдності Христової Церкви у її різномаїтті.
о. Михайло ЗАБАНДЖАЛА
Вибачте, що виклав це в Інтернет, але в мене немає іншого вибору, окрім як виконати свою обіцянку доктору АПАТА, могутньому заклинателю, який допоміг мені повернути мого колишнього чоловіка, якого вже не було два тижні, не попрощавшись зі мною. такий болісний досвід для мене, тому що він моє перше кохання, і моє життя обертається навколо нього, але коли він покинув мене заради іншої жінки, я пролив сльози і намагався зробити все, щоб забути його, але глибоко в моєму серці це було так неможливо, тому що я його дуже любив незважаючи на біль, від якого я страждав. Одного чудового вечора я прочитав коментар про доктора АПАТУ, потужного заклинателя, який може допомогти повернути колишнього коханого чи розбитого дому та багато іншого. Спочатку це було схоже на жарт, тому що я ніколи не вірив у магію. і доктор АПАТА довела мені себе, повернувши свого чоловіка додому після двох днів його привороту до мого чоловіка. дякую, докторе АПАТА, за те, що ви знову зробили мене повноцінною жінкою і повернули мого втраченого коханця, я продовжуватиму ділитися цим, для кого може бути важливо виправити все в шлюбі, замість того, щоб ділитися сльозами чи переживати серцевий напад, просто ласкаво зв’яжіться з доктором АПАТОЮ ЗА його контактною електронною адресою нижче (drapata4@gmail.com), просто зв’яжіться з ним і подивіться, що він може зробити. Ви також можете зателефонувати в WhatsApp за номером +447307347648. Успіхів вам, хто коли-небудь проведе цей тест. Вітання! Будь ласка, зв’яжіться з доктором APATA за його контактною електронною адресою нижче (drapata4@gmail.com), просто зв’яжіться з ним і подивіться, що він може зробити. Ви також можете зателефонувати в WhatsApp за його номером +447307347648, удачі
ВідповістиВидалити